niedziela, 28 października 2012

PAPIEROWA DYNIA - JESIENNA / HALLOWEENOWA DEKORACJA




Ostatnio takie oto widoki uświadomiły mi, że zbliża się Halloween.



Obiecuję sobie, że od dziś będę już pamiętać, że 31.10 to właśnie ten dzień, ale z góry wiem, że to się nie uda. Mam kiepską pamięć do dat. O własnych imieninach dowiaduję się, gdy otrzymam pierwsze życzenia. Korzystając z okazji chciałabym złożyć życzenia urodzinowo-imieninowo-wszystkie inne ludkom, których znam - jest duże prawdopodobieństwo, że we właściwym czasie o tym zapomnę. Wybaczcie.
Wracając do tematu, dziś zrobiłyśmy papierową dynię, która może posłużyć jako dekoracja podczas halloweenowej imprezy (jeśli ktoś nie lubi się mordować z wycinaniem prawdziwej dyni), a przy okazji wykonanie jej jest fajnym pomysłem na spędzenie czasu z potomstwem. Są dwa sposoby wykonania dyni. Zaczniemy od bardziej czasochłonnego.

Wyduszamy czerwoną i żółtą farbę na miseczkę (to mój patent by nie stresować się, że dziecko zabrudzi wszystkie farbki nie płucząc pędzla).



Mieszamy nieco farby i obustronnie malujemy kartkę dość sztywnego papieru (ja użyłam pasków, które zostały mi po wycinaniu czegoś innego, ale znacznie wygodniej jest pomalować kartkę, a potem ją pociąć). Wersja szybkościowa to po prostu użycie pomarańczowego papieru kolorowego.




Pocięte paski spinamy na górze i dole zszywaczem tworząc dynię. Dodatkowo możemy przypiąć zwinięty zielony drucik florystyczny. 


Ponieważ moja dynia powstała ze zwykłego cienkiego papieru komputerowego, była ona dość oklapła, więc postanowiłam ją zawiesić. W tym celu zamocowałam sznurek.


Z zielonego papieru kolorowego wycięłam górę dyni, przewlekłam ją przez nitkę i przykleiłam klejem.


 No i gotowe.

Happy Halloween!

2 komentarze:

  1. Dynia jest świetna, mam nadzieję, że mój KUba się zadowoli nia i oszczędzi mi w tym roku bebranie się we wnętrznościach tego warzywa:). Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I co, udało się uniknąć patroszenia dyni? W kolejnym poście wrzucam jeszcze coś w temacie Halloween. Pozdrawiam

      Usuń