piątek, 1 lutego 2013

JAK PRZYGOTOWAĆ DZIECKO NA PRZYBYCIE RODZEŃSTWA - LALKA AGATKA (od roku)






Nadchodzą urodziny, święta, dzień dziecka - co tu kupić dla naszej pociechy? Znacie to? My ostatnio też mieliśmy podobny dylemat i zdecydowaliśmy się na lalkę Agatkę. Kupiliśmy ją w Smyku, ale kiedyś widziałam ją też na Allegro. W skład kompletu wchodzą: lalka, szlafrok, piżamka, wanna, nocnik, kaczuszka, myjka, plastikowe mydło z mydelniczką, butelka, do której można wlać wodę oraz szampon i puder. Lalka pije z butelki, siusia na nocnik, zamyka oczy, ma wanienkę z prysznicem z którego leci woda (jak krew z nosa, ale leci ;-) ). Lalkę można moczyć, czesać, więc jest sporo sposobów na jej wykorzystanie. W przypadku mojej córki prezent się sprawdził. Bardzo lubi ją kąpać i wysadzać na nocnik.
Myślę, że lalka może być pomysłem na oswajanie z kąpielą. Możemy najpierw wspólnie umyć lalę, pokazując dziecku, że lala się nie boi kąpieli, a potem wykąpać malucha. Lalka może też być kompanem kąpieli. Jeśli dokupimy do niej wózek, dziecko na pewno chętnie zabierze ją na spacer.
Oprócz tego można ją wykorzystać, gdy ma pojawić się rodzeństwo. Na przykładzie lalki można pokazać, że dziecko, tak jak lalka wymaga opieki - trzeba je kąpać, karmić itd. W ten sposób możemy przygotować je na zmiany, które nadejdą (bo ja jednak uważam, że nie należy dziecku mówić jak to się razem będą bawić z dzidzią, bo dziecko będzie rozczarowane, gdy przyniesiemy do domu "pochłaniacza maminego czasu" a nie partnera do zabaw).
Można tę lalkę wykorzystać na prezent przy powrocie ze szpitala - mama wraca z dzidziusiem, którym musi się opiekować i z prezentem od dzidziusia dla starszego dziecka.

Jeśli chodzi o wady zabawki, to: nocnik jest źle skonstruowany (lalka nie może na nim siedzieć bez podparcia, a małe dziecko może mieć problemy z posadzeniem jej w ten sposób), butelka (przynajmniej mój egzemplarz) przecieka bokami, gdy karmi się lalę, lalka kosztuje chyba ok 100zł, lalka nie ma ubranka "wyjściowego", ale temu można zaradzić i uszyć je samemu tak jak ja to zrobiłam:



Napisałam, że lalka jest dla dzieci od roku - oczywiście chodzi mi o zabawę pod nadzorem, bo na opakowaniu (z tego co pamiętam) było nieśmiertelne: "dla dzieci od lat 3".

Karton po lalce możemy zachować i wykorzystać do tej zabawy: http://blogodzieciach.blogspot.com/2012/06/akwarium-zajecia-plastyczne-dla-dzieci.html


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz