piątek, 23 listopada 2012

POMYSŁY NA PREZENT NA MIKOŁAJA 2-4 LATA

Już trochę zaczęłam się zastanawiać nad prezentami na Mikołaja. Wiem, że jest wcześnie, ale po co zostawiać to na ostatnią chwilę i stresować się czy np: przyjdzie z Allegro na czas (no chyba, że czekamy na sklepowe mikołajowe promocje). Oczywiście ja (z moim "belferskim" podejściem) musiałam wybrać coś o walorach edukacyjno-rozwojowych i jednocześnie łączące całą rodzinę. Są to moje propozycje dla dzieci w wieku ok 2-4 lata. 

Ciastolina


Granna - ZESTAW 6 GIER dla 2 latka 

1. Memo
2. Domino kolory
3. Lotto dom
4. Puzzle zwierzęta
5. Puzzlino przciwieństwa
6. Puzlino Co pasuje?
+ gratis  SAMSAM

1.MEMO
Twoje pierwsze Memo!

Zabawa polega na zbieraniu par. Spośród kartoników rozłożonych obrazkami do dołu, gracze kolejno podnoszą po dwa, starając się trafić na parę. Wygrywa ten kto nazbiera najwięcej. Gra ćwiczy pamięć i koncentrację.

Moja uwaga: jeśli dziecko jest małe, można odkryć wszystkie karty i bawić się w dobieranie ich parami.

2. DOMINO KOLORY
Gra zawiera 27 elementów obrazkowego domina, wykonanych z grubej tektury. Zamiast punktów na kartach znajdują się kolorowe obrazki. Gra uczy kolorów i ćwiczy spostrzegawczość.

3. LOTTO DOM
W pudełku znajdują się 4 duże plansze i 24 małe obrazki, wykonane
z grubej i twardej tektury.

Zabawa polega na wyszukiwaniu domowych przedmiotów z małych obrazków na dużej planszy. Gra ćwiczy spostrzegawczość i koncentrację, rozwija słownictwo.

 Moja uwaga: Syn mojej przyjaciółki ma 2 lata i bardzo niewiele mówi, a mimo tego dobrze sobie radził z tą grą - może warto zaryzykować nawet jeśli Wasze dziecko ma problemy z komunikacją.

4. PUZZLE ZWIERZĘTA
Twoje pierwsze puzzle!
Zabawa puzzlami uczy koncentracji, spostrzegawczości, myślenia i zręczności.

Gra zawiera 4 puzzle 4,6,9,12 elementowe. Elementy puzzli wykonane są z grubej tektury.

5. MEMINO przeciwieństwa
Gra składa się z 24 kartoników, na których namalowano 12 par przeciwieństw.

Biały kot – czarny kot,
wesoły królik – smutny królik,
lato – zima, słodki - kwaśny. Reguły gry
– podobne jak w klasycznym MEMO.
Gra ćwiczy pamięć, refleks i spostrzegawczość. 


6. PUZLINO co pasuje?
W pudełku znajdują się 24 elementy, które tworzą 12 puzzli.

Każdy obrazek ma swoją parę: parasol – kalosze, wiewiórka – orzechy, kura – jajko. Zadaniem graczy jest skompletowanie par.

Gra ćwiczy spostrzegawczość i koncentrację. 

Taki zestaw jest dostępny na allegro:

http://allegro.pl/granna-zestaw-6-gier-gratis-samsam-warszawa-i2771533942.html



Zagadki dla dzieci dostępne w wersjach odpowiednich do wieku. Dostępne w sklepach Rossmann i na allegro np:

(tu też znajdziecie bardziej szczegółowy opis)

http://allegro.pl/zgaduj-z-czuczu-zabawy-edukacyjne-od-2-do-10-lat-i2773592824.html

p.s. Myślę, że kiedyś poświęcę Czu-czu osobnego posta. 

 


Zasady gry są bardzo proste (podobne do zasad gry "Jenga"), a mimo to dają dużą porcję zabawy i budują napięcie. Połączenie elementów zręcznościowych z logicznym myśleniem.
W załączonych ramach budujemy mur z cegieł, na szczycie siada pan Kotek. Zadaniem graczy jest systematyczne usuwanie pojedyńczych cegiełek na tyle ostrożnie by nie strącić pana Kotka. Przegrywa gracz, który swoim ruchem spowoduje upadek naszego bohatera.

 http://allegro.pl/zbuduj-mur-spadajace-cegly-kotek-gra-rodzinna-i2714107031.html




Proste 2-4 elementowe puzzle.





Kolejną propozycją są nieludzko drogie klocki Lego. Myślę, że problem ten można rozwiązać kupując używane, a jeśli nasze potomstwo ich nie zdezeluje, może będzie szansa by je kiedyś odsprzedać. 


A Wy macie jakieś fajne pomysły na prezenty dla dzieci w tym wieku?  

Jeśli ciekawi Was na co my się zdecydowaliśmy, to zdradzę, że są to klocki, ale jako że Michalina urodziła się chyba pod szczęśliwą gwiazdą, to otrzymaliśmy od znajomych gry edukacyjne po ich dzieciach, więc mamy bonusik. Jupi!!! Dzięki Aga!!! Już nie mogę się doczekać jutra jak zabierzemy się za grę (post był pisany jakiś czas wcześniej, więc gry już przetestowane). Nie wspomnę już o tym, że strasznie korcą mnie klocki czekające na szafie na Mikołaja. Ja to jednak jestem w duszy dzieckiem. :-) Pozdrawiam wszystkie inne dorosłe dzieciaki.

 
 


10 komentarzy:

  1. My będziemy mieć Mikołaja z zamkiem, rycerzami od babci, a ode mnie oczywiście z grami edukacyjnymi... Też wyszperałam ciekawą w Tesco na nocy zabawkowej, a mianowicie układa się na sobie mini krzesełeczka, aż do momentu, gdy sie przewrócą i mini yenge, idealną dla mini paluszków 4rolatka. Poza tym kupiłam też szachy, bo wierze, ze jak mamusia, czyli ja dobrze gra to i me pierworodne tez od małego będzie:P... Cóż jako nauczycielka, stawiam na edukacje, hehe:)!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysły, a czy zakup tableta do dobry pomysł dla 10 latka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem technicznie upośledzona jeśli chodzi o najnowsze gadżety i nie mam bladego pojęcia co to tablet, a już tym bardziej czy nadaje się on dla 10 latka. Zlustrowałam w pamięci wszystkich znajomych, ale nikt nie ma 10-latka, więc nawet nie mam się kogo podpytać. Może ktoś z czytelników przemówi jeśli ma takową wiedzę. A może najlepiej podpytać rodziców tego małego prezento-biorcy?

      Usuń
  3. mój dzieciak został przekabacony w szkole i w tym roku uparł sie pisać list na listdomikolaja.pl gdzie wybrał sobie jakas figurke batmana z samochodem. Powiedzialam mu zeby wybrał sobie jedna rzecz a druga czesc prezentu to bedzie niespodzianka i tu włąsnie skorzystam z ktorejs z twoich propozycji, najbardziej podoba mi sie Pan Kotek, wyg;ada swietnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To daj znać jak się Pan Kotek sprawdzi, bo nie mam tej gry w domu. Póki co jej nie zakupię bo wydaje mi się, że jest to prezent bardziej dla 4 latka niż 2 latka.

      Usuń
  4. Ja myślę o puchatkowym "laptopie". Nie jestem przekonana co do tego ekranu (taki mały!), ale z drugiej strony jest taki śliczny, że chyba się zdecydujemy :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. A co myślisz o prezencie: poduszka z haftem ktory wybiera sie z kilkudziesięciu wzorów i do tego wpisuje wlasny tekst? Można wpisac dane dziecka
    Wiecej info tutaj:
    http://www.poduszki-okazjonalne.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można zamówic je też przez allegro? jeśli tak mogłabym prosic o linka?

      Usuń
  6. Oczywiście, że można zamówić, sama jakiś czas temu zamówiłam poduszeczkę dla chrześnicy, więc mogę pomóc w temacie:

    http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=11521413


    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń